Powered By Blogger

domingo, 11 de septiembre de 2011


Cavalcaràs la vida com un cavall de cartró, trepitja fort, no tinguis por!

viernes, 9 de septiembre de 2011

Viatge d'hivern, a finals d'estiu



"I els ulls d'ambre escoltaven atentament l'íntima meditació sobre la mort, una de les sonates més estremidores de la vida, amb paraules que ella desconeixia, una meditació íntima sobre la mort, escrita per un home avesat a plorar en si bemoll major (..) Quan es va extingir l'última nota i mantenia les mans esteses damunt del teclat, com un demiürg que mostra el poder del seu miracle, va aconseguir deu, quinze llarguíssims segons de silenci (...) Va relaxar el gest, va abaixar les mans, absolutament extenuat i el públic es va posar a aplaudir."

"Al cap de quaranta-dos i minuts i tretze segons ningú ja no es preguntava per què havia començat per l'última, sinó que es mantenien amb l'ànima oberta, esperant (...) : A poc a poc es van anar arrencant aplaudiments fins que, com el ruixat que vacil·la abans de convertir-se en xàfec, total a sala es posà d'empeus. I sortí de l'escenari per sempre més sense mirar enrere." 

Viatge d'hivern, Jaume Cabré


Triar un llibre, gairebé a l'atzar, i ensopegar? amb aquestes paraules, només d'entrada, ha estat ben bé un regal.  Xapó, Jaume Cabré! Una delícia!
(Ara és quan penso, merda, per què no sóc una friqui de la música?)





jueves, 8 de septiembre de 2011

Adieu, 38

No vull que soni a drama, però sembla ben bé que tot s'acabi reduint a números!
Ara resulta que el meu queixal del seny inferior esquerre, un dels meus quatre wisdom tooth, es diu "38" (I jo sense saber-ho!); Així és com l'ha anomenat, quedant-se tant panxa, l'odontòloga.
Així que 38, eh? Doncs adéu, 38. Ara ja no hi ets.
Com es deuen dir els altres 3? 
Em sembla que els adults tenim 32 dents. Per tant.. (?) Per tant no m'encaixa. Si el que ja no tinc era el 38, vol dir que n'hi ha com a mínim 6 que "sobren" dels 32 que en teoria tenim. (38-32=6) I si 4 en són del seny.. els altres dos què són? (6-4=2)
No m'hi trencaré el cap (per avui ja en tinc prou en notar el peculiar de la queixalada d'una gassa fastigosa) perquè suposo que no en devem tenir 32, sinó més.. (Si hi ha alguna ànima benvolent que sàpiga resoldre aquest dubte, totes les portes són obertes).

I encara que no vingui a cuento(p), dono la benvinguda al món dels blocs i tota la pesca (si, perdoneu que no us ho hagi dit, però ara resulta que tinc autoritat i tanta categoria com per donar la benvinguda) a un friqui dels bons. Dels bons o dels meus, tant és, perquè tot acaba sent el mateix (Marc, a mi no em fa falta àvia, ja ho veus! jeje) Ara ja no tens excusa, i jo tampoc. Welcome home, http://addictealamusica.blogspot.com/!



domingo, 4 de septiembre de 2011

Sinonímia



regal 
 
[c. 1500; de regalar1]
 
m Gust donat als sentits. Una noia regal dels ulls. 
 
Present que hom fa a algú.
 

present
 
m Allò que hom ofereix en do a algú; regal. Li féu present d'una figureta de vori.



Sinònims.
Si regal és sinònim de present, el present és sinònim de regal?