Bé! Avui es pot dir que he ben aprofitat el dia. Matí turísticament molt productiu, si senyor! Mira que tenim coses per fer aquí a casa, i crec que no m'equivocaria gaire afirmant que la majoria dels qui hi vivim, no les aprofitem. Així que avui he fet el primer passet per solucionar-ho.
Avui és la diada del patró de la ciutat, Sant Narcís, i durant el dia s'han organitzat diverses activitats (a paaaaaaaaaaaart de les ditxoses barraques i tot el remenament nocturn, que tota la província ja coneix) diürnes, la majoria de les quals eren gratuïtes. Xin-xin! Paraula màgica que amanyaga les meves orelles! Dit i fet, doncs. Després d'un esmorzar a l'alçada de la festivitat, he fet via cap el Barri Vell.
 |
| Catedral de Girona |
M'agrada passejar quan la ciutat encara mandreja. És com si estigués "com a casa". Sentint-me una mica més part dels carrers i de la mateixa ciutat. Potser sembla un disbarat.., però crec que parlo d'intimitat. Si, és que és ben bé això: intimitat. I per què no? Al cap i a la fi, nosaltres som part d'un lloc i aquest és part de nosaltres. Inevitablement. Així doncs parlar d'intimitat, tot i que pugui semblar fora de lloc o inadequat, per mi, no és cap bestiesa.
Segur que qualsevol de vosaltres, si s'hi para una mica mica a pensar, no trigarà a reconèixer una sensació similar amb algun lloc: una plaça? un carrer? una cantonada? ..una platja? una fageda? jo què sé.. una muntanya? Se'm fa impossible pensar que els vincles d'aquests tipus no es palpen. És que es palpen i es respiren, no hi ha més. No són collonades!
De fet, posaria la ma al foc ja se us han ocorregut 3 o 4 llocs en què us sentiu d'aquesta manera. I no solament els imagineu sinó que segurament també s'hi esbossen les circumstàncies: aquella plaça, a la tardor; aquell carrer, buit, de nit; la cantonada, on em va abraçar per sorpresa; la platja i l'olor de crema de sol a l'estiu. El gust de sal als llavis.
Buf, és terrible com m'enrotllo.. cómo me voy por las ramas. Com se me'n va el sant al cel. Bé, Nuri, bé, ara l'has triada bé: Parlava de Sants. Concretament de Sant Narcís. Sant Narcís-barraques-matinar-entrada gratuïta-portes obertes-turisme-bones sensacions.
Turisme! El turisme és viatjar per plaer, al cap i a la fi. I si bé avui no he sortit de Girona, potser si que he viatjat una mica. Res de viatges psicodèlics ni intel·lectualíssims perquè al cap i a la fi ha estat un matí corrent. Simplement diferent dels que solen ser habituals un dia-després-de-barraques: He anat a veure el Museu d'Història de la Ciutat de Girona i després d'hora llarga llegint panells, he arribat a la conclusió que necessito urgentment culturitzar-me (per tant, si algú des d'aquí s'ofereix amablement a ajudar-me, hi estic oberta) en tot el que fa la història. Després he acabat anant a petar a la catedral. S'ha de dir que té collons la cosa. Girona m'enamora. (a tu, a mi i a tots ens enamora).
Devia fer ben bé.. jo què sé.. 5 o 6 anys que no la veia per dins, i la cosa val la pena. I ho deixo aquí perquè no sabria què dir-ne al respecte. Simplement que val la pena. I si jo no us acabo de convèncer, pareu-vos a pensar en la mar de turistes que hi ronden cada dia. Els números parlen per si sols! Bé, potser tampoc és cap argument de pes.. perquè jo què sé.. també són escandalosament altes les audiències de Telecinco i no per això hi ha garant que la cosa valgui absolutament ni un duro, així que.. ehem. Res. No he dit res.
Buf, tanta línia escrita i encara em queden coses per explicar. De fet, gairebé no he explicat res. (Potser sia bona política al capdavall, qui sap!)
Després he anat a una cafeteria d'allà el centre, en plan padrinassa total (següent pas, Nuriasanahuja, són els xurros i la xocolata desfeta.. o els CARAJILLUS) amb el diari i la parsimònia lablblablaaaaaaaaaa...blablablablablabla,??blablablablablabla,teatre,blablablablablabla,ajuntament,pluja pixanera, casa. I a dinar que ja n'era hora.